W jednym z wcześniejszych materiałów pokazaliśmy wam, jak zamontować baterię umieszczoną w torbie. Jest to bardzo proste rozwiązanie, które jednak zdecydowanie usprawniliśmy! Poznajcie naszą nową baterię i przekonajcie się, jak łatwo ją zainstalować na niemal każdym rowerze.
Nowe zestawy do konwersji
Nowością w ofercie są dwa zestawy do budowy e-bike’ów – Rapid S1000 Medium oraz Rapid S2000 Race, które zastępują wysłużone konstrukcje S1000 i S2000. Nie zmienia się ich moc, a jedynie sposób montażu. Zostały one bowiem dostosowane w całości pod baterie umieszczone w obudowie – nie ma zatem potrzeby korzystania z torby, w której dotychczas umieszczany był akumulator oraz sterownik.
Ciekawą konstrukcją jest zestaw S1000 Medium, w którym to kontroler przestał być osobnym urządzeniem, a znajduje się on w podstawie pojemnika na baterię. Wychodzą z niego przewody, które następnie podłącza się do silnika, czujnika PAS lub czujnika hamulców. Co ciekawe, sama podstawa z kontrolerem nie jest baterią, zatem w razie konieczności można wymieniać akumulator na dowolny wybrany przez nas.
W przypadku zestawu S2000 Race sterownik musimy zamontować osobno, jednak również oferowany jest on w zgrabnej obudowie, która nie zajmuje wiele miejsca.
Zestawy zostały również wyposażone w nowe silniki, zastępujące poprzednią konstrukcję MXUS. Posiadają one bardziej wytrzymałe osie oraz czujniki, a dodatkowo przewód wychodzący z silnika został wyposażony w metalową osłonę w miejscu, gdzie często ulega on uszkodzeniu. Ponadto każdy z silników Rapid posiada 3 letnią gwarancję, realizowaną na terenie Unii Europejskiej.
Jak zamontować baterię bidonową?
Warto zwrócić uwagę na mocowanie nowego rodzaju baterii. Pamiętajcie jednak, że baterię instaluje się na istniejących otworach do montażu bidonu.
Zwykle są one jednak umieszczone w takim miejscu, które wymusza montaż baterii do góry nogami. Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, gdyż w takim przypadku bateria opiera się o bolec zamka zabezpieczającego i nie wygląda to najlepiej.
Rozwiązaniem tego problemu jest albo montaż nitonakrętek w ramie (co wymaga pewnych umiejętności) i założenie baterii od dołu ramy lub zastosowanie specjalnego, bezinwazyjnego adaptera. Ten ostatni sposób jest wyjątkowo prosty i zarazem skuteczny.
Sprawdź także:
JAK SPRAWDZIĆ, CZY BATERIA ZMIEŚCI SIĘ W RAMIE?
BEZPIECZNA JAZDA EBIKIEM