O legalności raz jeszcze | e-biker

O legalności raz jeszcze

 

Sprawa konwersji tradycyjnego roweru na elektryczny czasem rodzi Wasze obawy. Potencjalni klienci najczęściej pytają o to, czy można, a jeśli tak, czy będzie to zgodne z prawem? Dziś zatem po raz kolejny chcielibyśmy odnieść się do sprawy legalności naszych zestawów.

Postanowiliśmy zebrać najważniejsze zasady co do korzystania z elektrycznego roweru na polskich drogach. Oto one!

Żelazne zasady zgodnego z prawem korzystania z e-bike'a:

  1. NAPIĘCIE - nominalne napięcie nie może być wyższe niż 48V
  2. URUCHOMIENIE NAPĘDU - poprzez nacisk na pedały; jeśli masz manetkę, powinna być ustawiona w trybie prowadzenia (do 6 km/h) lub powinna w trybie non-zero start - czyli manetka załączy się dopiero po uruchomieniu napędu za pomocą czujnika PAS. Wszystkie te ustawienia można zrobić z poziomu wyświetlacza.
  3. SZEROKOŚĆ E-BIKE'A - w najszerszym punkcie nie może przekroczyć 90 cm.
  4. PRĘDKOŚĆ - aby pojazd mógł zostać dopuszczony do ruchu drogowego, prędkość wspomagania musi zostać ograniczona do 25 km/h.
  5. MOC - znamionowa moc silnika nie może przekraczać 250W. We wszystkich zestawach Rapid moc znamionowa silnika to 250W. Oczywiście moc maksymalna określana jest przez sterownik i ta może być już dużo wyższa.

Nie zapominajcie o kasku! Ostrożnej jazdy!

PS. Jeśli jesteście zainteresowani profesjonalną i bezpieczną przeróbką roweru na elektryczny, zapraszamy do kontaktu: hi@e-biker.pl 

Zobacz także:

"ELEKTRYKIEM" TANIEJ

5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PRZESIĄŚĆ SIĘ NA E-BIKE