Z tego wpisu dowiesz się jakie elementy będą Tobie niezbędne, aby przerobić rower na e-bike. Dowiesz się również, za co odpowiada każdy z podzespołów roweru elektrycznego.
SILNIK ELEKTRYCZNY - montowany w przedniej lub tylnej osi koła.
STEROWNIK - odpowiada za oddawanie mocy na silnik, a więc określa przyspieszenie roweru.
MANETKA - urządzenie, które informuje sterownik, że chcemy przyśpieszać lub nie. Najlepsza jest kciukowa, ponieważ taka jest najbezpieczniejsza - nie odkręcimy jej przypadkowo.
BATERIA - składająca się z szeregowo lub równolegle połączonych akumulatorów litowo polimerowych lub litowo jonowych. Koniecznie musi być ona wyposażona w BMS - system zarządzania baterią, dbający o jej prawidłowe i bezpieczne działanie.
ŁADOWARKA - koniecznie dopasowana do napięcia naszej baterii.
GNIAZDO ŁADOWARKI - aby łatwo połączyć ładowarkę z baterią.
KONEKTORY - wtyczki i gniazda do połączenia elementów ze sobą: głównie silnika, kontrolera, ładowarki, manetki itp.
KLAMKI HAMULCOWE - z czujnikiem jeżeli używamy hamulców mechanicznych lub magnetyczny czujnik hamowania jeżeli używamy hamulców hydraulicznych. Czujników / klamek używamy po to aby rozłączyć silnik i włączyć hamowanie rekuperacyjne czyli odzysk energii (jest to element opcjonalny).
CZUJNIK PAS - Czujnik kadencji lub inaczej PAS, określany jako Pedal Assistance System, jest obowiązkowym elementem w rowerach elektrycznych w krajach europejskich. Czujnik ten umożliwia automatyczne uruchomienie wspomagania silnikiem w chwili pedałowania.Sprawdź również:
CZY W E-BIKE’U WARTO STOSOWAĆ BLOKADĘ OBROTÓW SILNIKA?
ABC SILNIKÓW ELEKTRYCZNYCH DO ROWERU - PRZEKŁADNIOWY CZY DIRECTDRIVE?