Co jest potrzebne, aby zrobić konwersje roweru na elektryczny? | e-biker

Co jest potrzebne, aby zrobić konwersje roweru na elektryczny?

Z tego wpisu dowiesz się jakie elementy będą Tobie niezbędne, aby przerobić rower na e-bike. Dowiesz się również, za co odpowiada każdy z podzespołów roweru elektrycznego.

SILNIK ELEKTRYCZNY - montowany w przedniej lub tylnej osi koła.

STEROWNIK - odpowiada za oddawanie mocy na silnik, a więc określa przyspieszenie roweru.

MANETKA - urządzenie, które informuje sterownik, że chcemy przyśpieszać lub nie. Najlepsza jest kciukowa, ponieważ taka jest najbezpieczniejsza - nie odkręcimy jej przypadkowo.

BATERIA - składająca się z szeregowo lub równolegle połączonych akumulatorów litowo polimerowych lub litowo jonowych. Koniecznie musi być ona wyposażona w BMS - system zarządzania baterią, dbający o jej prawidłowe i bezpieczne działanie.

ŁADOWARKA - koniecznie dopasowana do napięcia naszej baterii.

GNIAZDO ŁADOWARKI - aby łatwo połączyć ładowarkę z baterią.


KONEKTORY - wtyczki i gniazda do połączenia elementów ze sobą: głównie silnika, kontrolera, ładowarki, manetki itp.

KLAMKI HAMULCOWE - z czujnikiem jeżeli używamy hamulców mechanicznych lub magnetyczny czujnik hamowania jeżeli używamy hamulców hydraulicznych. Czujników / klamek używamy po to aby rozłączyć silnik i włączyć hamowanie rekuperacyjne czyli odzysk energii (jest to element opcjonalny).

CZUJNIK PAS - Czujnik kadencji lub inaczej PAS, określany jako Pedal Assistance System, jest obowiązkowym elementem w rowerach elektrycznych w krajach europejskich. Czujnik ten umożliwia automatyczne uruchomienie wspomagania silnikiem w chwili pedałowania.

Sprawdź również:

CZY W E-BIKE’U WARTO STOSOWAĆ BLOKADĘ OBROTÓW SILNIKA?

ABC SILNIKÓW ELEKTRYCZNYCH DO ROWERU - PRZEKŁADNIOWY CZY DIRECTDRIVE?