Reklamacje

Jeśli zakupiony u nas produkt nie działa prawidłowo lub nie działa wcale, przed kontaktem z nami zastosuj się do poniższych wskazówek, które pomogą rozwiązać najczęściej spotykane usterki.

NAJCZĘSTSZE PROBLEMY Z ZESTAWAMI RAPID I CZĘŚCIAMI ROWEROWYMI

Wyświetlacz nie włącza się
  • Sprawdź czy działa bateria
  • Sprawdź czy bateria jest prawidłowo podłączona
  • Sprawdź czy bateria jest włączona
  • Sprawdź na innej baterii (jeśli zakupiłeś zestaw wraz z baterią od naszego dystrybutora - skontaktuj się z nim)

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Błędy na wyświetlaczu
  • 01info (usterka manetki) - sprawdź podłączenie manetki (odłącz podłącz)
  • 03info (usterka czujnika halla) - sprawdź podłączenie sterownik-silnik (odłącz podłącz)
  • 04info (usterka czujnika momentu obrotowego) - użyj formularza
  • 06info (zwarcie w silniku lub sterowniku) - sprawdź podłączenie sterownik-silnik (odłącz podłącz), sprawdź czy są widoczne uszkodzenia przewodu
  • e05 (usterka sterownika) - sprawdź podłączenie sterownik-silnik (odłącz podłącz)
  • e08 - formularza reklamacyjnego

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Brak wspomagania
  • Sprawdź ustawienia
  • Sprawdź podłączenie czujnika PAS/manetki
  • Sprawdź czujnik hamowania - sprawdź instrukcje (film)
  • Przywróć ustawienia do wartości fabrycznych
  • Nieprawidłowy montaż czujnika PAS - sprawdź instrukcje (film)
  • Uszkodzona manetka/czujnik PAS - użyj formularza

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Nierównomierna praca silnika

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Gasnący wyświetlacz
  • Sprawdź, czy bateria jest prawidłowo podłączona i unieruchomiona kluczem
  • Sprawdź wyświetlacz na innej baterii

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Błędna informacja na wyświetlaczu (lub brak informacji)
  • Reset do ustawień fabrycznych - sprawdź plik opis parametrów
  • Sprawdź naładowanie baterii

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Hałas podczas jazdy
  • Sprawdź naciąg szprych
  • Sprawdź dokręcenie kasety
  • Czy hałasuje bez pedałowania
  • Używasz silnika przekładniowego (M1100SL, MID250/750)? Przekładnie w tych silnikach wydają podczas pracy charakterystycznych dźwięk

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Przegrzewający się silnik
  • Reset do ustawień fabrycznych - sprawdź plik opis parametrów
  • Sposób używania zestawu

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Rozcentrowane koło
  • Sprawdź naciąg szprych
  • Sprawdź czy obręcz posiada uszkodzenia mechaniczne
  • Sprawdź dokręcenie/montaż koła w ramie roweru

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Mała prędkość maksymalna
  • Reset do ustawień fabrycznych - sprawdź plik opis parametrów
  • Sprawdź ustawienia (wielkość koła, ilość magnesów) - sprawdź instrukcje
  • Sprawdź przy w pełni naładowanej baterii

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Luz na łożysku
  • Sprawdź dokręcenie koła
  • MID - luz fabryczny

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

NAJCZĘSTSZE PROBLEMY Z BATERIAMI

Niedziałający włącznik/port USB baterii

Informacja o seriach baterii

Brak napięcia na baterii
  • UWAGA - odradzamy sprawdzania napięcia baterii samemu bez odpowiedniej wiedzy
  • Wyłącz i włącz baterię

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Brak wskazania poziomu naładowania baterii

Użyj poniższego formularza reklamacyjnego

Dioda na ładowarce nie świeci
  • Sprawdź przewód w ładowarce
  • Sprawdź w innym gniazdku

Jeśli czynności te nie przyniosły skutku - użyj poniższego formularza reklamacyjnego

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

Podstawowe czynności serwisowe

Za każdym razem po przejechaniu około 50 - 100 km należy wykonać kilka czynności serwisowych, które sprawią, że dalsza jazda na naszym e-bike'u będzie bezpieczna i bezawaryjna:

  • Należy sprawdzać, czy żadna ze szprych nie jest luźna. Jeżeli szprychy nie są sztywne i naciągnięte - koniecznie udaj się do serwisu rowerowego w celu naciągnięcia szprych.
  • Zalecamy okresowe sprawdzenie, czy nakrętki na osi silnika są mocno dokręcone i czy nie pojawia się tam luz.
  • Zwróć uwagę, czy korba Twojego roweru nie luzuje się po instalacji czujnika PAS. W razie konieczności - dokręć ją.
  • Rower wyposażony w napęd elektryczny jest cięższy, przez co tylne koło jest bardziej podatne na uszkodzenie dętki. Warto zmienić oponę na szerszą (absorbującą nierówności). Zalecamy też zwiększyć ciśnienie w odniesieniu wartości poprzednich.
  • W przypadku rowerów typu hardtail (bez amortyzacji tylnej osi) możesz wyposażyć się w amortyzowana sztycę podsiodłową - znacząco wpłynie to na komfort jazdy przy wyższych prędkościach.

W razie wystąpienia innych problemów zalecamy szybki kontakt z serwisem - jazda na rowerze elektrycznym posiadającym usterki może być bardzo niebezpieczna!

Zasady użytkowania baterii litowo-jonowych

Przechowywanie i zimowanie baterii litowo-jonowych:

  • Baterię przechowuj najlepiej w temperaturze nie większej, niż 35 °C - podczas pracy akumulator nagrzewa się do podobnej temperatury
  • Jeżeli Twoja bateria ma wbudowany wyświetlacz - wyłącz go. Dzięki temu unikniesz zbyt szybkiego rozładowania akumulatora
  • Po przyniesieniu baterii z mrozu nie chowaj jej np. do foliowego worka, ponieważ powietrze może się skroplić, a bateria może przegnić
  • Przechowuj baterię naładowaną w około 40-50% - stan naładowania sprawdzisz na wyświetlaczu lub dzięki diodom na obudowie

Właściwe obchodzenie się z baterią pozwala na znaczne przedłużenie jej żywotności oraz wydajności!

Legalna moc zestawów Rapid

Aby rower elektryczny po konwersji mógł być dopuszczony do ruchu drogowego, moc silnika nie może przekraczać 250 WAT. Wszystkie sprzedawane przez nas zestawy posiadają fabryczne ustawione ograniczenie.

Jak dbać o zestaw Rapid
  • Do mycia roweru z zestawem Rapid nie nalezy używać żrących środków
  • Nie korzystać z myjek ciśnieniowych
  • Nie zostawiać baterii w rowerze w minusowych temperaturach

Pamiętaj! Mimo większych prędkości, rower z silnikiem Rapid nie jest przeznaczony do jazdy ekstremalniej (trudny teren, skoki itp.).

Instrukcje programowania

Instrukcje produktów marki Rapid znajdują się na stronie producenta.

Zawartość zestawów

Każdy z zestawów Rapid składa się z kilku elementów, m.in.:

  • silnik elektryczny (montowany na tyle koło, centralnie lub w przednim kole
  • sterownik
  • elementów sterujących (wyświetlacz, pilot)
  • specjalistyczne narzędzia

Dokładny skład zestawu zawsze znajduje się na stronie produktowej w sklepie e-biker.pl

Informacje o reklamacjach

Podstawowe usterki lub problemy można próbować naprawić samodzielnie, korzystając z poniższej listy. W innych przypadkach należy skorzystać z elektronicznego formularza reklamacyjnego.

FORMULARZ REKLAMACJI

Jeśli nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu, wypełnij formularz i zamieść go w paczce z niedziałającym sprzętem. Do paczki dołącz dowód zakupu.

Wniosek reklamacyjny

Paczkę zaadresuj i wyślij na adres:

Budowlanych 1A
62-081 Baranowo